Polityka prywatności

Regulamin clare.pl

  1. Właścicielem Serwisu pod adresem clare.pl jest Anna Gajda, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Clare Anna Gajda, ul. Hugona Kołłątaja 6/3, 40-632 Katowice. Działalność gospodarcza jest wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 9542845135, REGON 523132633.

  2. Regulamin określa zasady korzystania z Serwisu oraz jego funkcjonalności oraz m.in. rodzaj i zakres świadczonych usług, w tym usług elektronicznych świadczonych przez jej właściciela, warunki i zasady składania zamówień, warunki techniczne, sposób zawierania i rozwiązywania umów na odległość, zasady i terminy płatności oraz warunki dostawy, tryb postępowań reklamacyjnych.

  3. Możesz skontaktować się ze Sprzedawcą pisząc na adres e-mail: bok@clare.pl lub telefonicznie: 728-343-766.

§2 Definicje

  1. Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient zobowiązany jest zapłacić Sprzedawcy.

  2. Dzień roboczy – dzień tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy.

  3. Dostawa – oznacza dostarczenie Klientowi Towaru przez Sprzedawcę.

  4. DSA - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19

    października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy

    2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych).

  5. Kodeks cywilny - ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.

  6. Klient – podmiot dokonujący Zakupu dobra na rzecz własnej konsumpcji oraz nabywający

    prawa do jej własności lub mający zamiar Zakupu. Osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna, oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę ze Sprzedawcą.

  7. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (definicja na podstawie art. 221 Kodeksu Cywilnego).

  8. Oferta – propozycja dostępnych w Serwisie Produktów, obejmująca istotne informacje o Produkcie lub Usłudze. Oferta może również zawierać instrukcje użytkowania lub szczegółowe warunki korzystania z danej funkcji (jeśli dostępne).

  9. Polityka prywatności - dokument określający zasady przetwarzania danych osobowych, dostępna pod adresem https://clare.pl/content/2-polityka-prywatnosci.

  10. Produkt – każdy Towar lub Usługa w rozumieniu art. 2 pkt 3 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym; Produkt ma charakter odpłatny, chyba że wskazano inaczej.

  11. Produkt fizyczny – produkt podlegający wysyłce fizycznej pocztą/kurierem lub który może być odebrany osobiście.

  12. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta z Serwisu.

  13. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że umowa ta nie posiada dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu

wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o

Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

  1. Regulamin – niniejszy Regulamin sprzedaży określający zasady korzystania z Serwisu, składania zamówień oraz zasad realizacji zamówień przez Sprzedawcę.

  2. Serwis – strona clare.pl, na której prowadzona jest sprzedaż Produktów przez Sprzedawcę.

  3. Sprzedawca - Anna Gajda, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Clare Anna Gajda,

    ul. Hugona Kołłątaja 6/3, 40-632 Katowice. Działalność gospodarcza jest wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 9542845135, REGON 523132633.

  4. Towar – rzecz będąca przedmiotem umowy zawartej pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.

  5. Umowa – wzajemne uzgodnienia Sprzedawcy i Klienta określające wzajemne prawa oraz

    obowiązki.

  6. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z

    wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na

    odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.

  7. Usługa – to każda czynność zawierająca w sobie element niematerialności, która polega na

    oddziaływaniu na Klienta lub jego przedmioty, które nie powoduje przeniesienia praw

    własności.

  8. Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu;

    usługa w rozumieniu art. 2 pkt 4 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

  9. Użytkownik – podmiot korzystająca z Serwisu.

  10. Zakup - przeniesienie własności na Klienta odpłatnie lub nieodpłatnie.

§3 Zasady zawierania umów

  1. Regulamin oraz Oferta określają zasady współpracy i warunki realizacji umowy.

  2. Na samym dole Strony internetowej Klientowi zostaje udostępniony Regulamin w sposób

    nieodpłatny. Treść Regulaminu może zostać utrwalona przez Klienta poprzez jego pobranie,

    zapisanie na nośniku lub wydrukowanie w każdej chwili ze strony Serwisu.

  3. Klient nie może składać Zamówienia używając niepoprawnych danych osobowych, w sposób

    anonimowy lub pod pseudonimem.

  4. Regulamin oraz Oferta nie ograniczają ani nie wyłączają wynikających z bezwzględnie

    obowiązujących przepisów prawa uprawnień Klienta będącego Konsumentem lub

    Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.

  5. W przypadku rozbieżności między treścią Regulaminu a Ofertą, wiążąca jest Oferta.

  6. Umowa zostaje zawarta z chwilą kliknięcia przycisku jednoznacznie wskazującego na chęć

    zakupu z obowiązkiem zapłaty lub z chwilą wyraźnego potwierdzenia chęci złożenia

    zamówienia drogą elektroniczną.

  7. Otrzymanie zamówienia zostanie potwierdzone drogą elektroniczną. Umowa zostaje zawarta w

    momencie otrzymania potwierdzenia zamówienia / potwierdzenia wysyłki osobną wiadomością.

  8. Klient ma zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, zobowiązany jest do

    korzystania z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, Regulaminem i dobrymi obyczajami, z uwzględnieniem dóbr osobistych i praw własności intelektualnej, w szczególności praw autorskich przysługujących Sprzedawcy lub osobom trzecim oraz w sposób nie zakłócający funkcjonowanie Serwisu.

§4 Cena

  1. Cena jest ceną brutto i obejmuje wszystkie podatki wymagane przepisami prawa, z zastrzeżeniem sytuacji, gdy Sprzedawca wskazał jednoznacznie w Ofercie, że jest inaczej.

  2. Sprzedawca informuje, że nie jest płatnikiem podatku VAT.

  1. Cena nie zawiera informacji dotyczących kosztów dostawy czy innych kosztów, które Klient zobowiązany jest ponieść, a o których to kosztach będzie poinformowany przed złożeniem zamówienia.

  2. Ceną obniżoną jest cena obowiązującą po obniżeniu ceny Produktu.

  3. Ceną najniższą jest najniższa cena za Produkt, która obowiązywała w okresie 30 dni przed

    wprowadzeniem obniżki, a w przypadku produktu oferowanego do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni – ceną najniższa jest cena najniższa obowiązującą w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Produktu do dnia wprowadzenia obniżki.

  4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w cenach Produktów oraz do przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych. Ewentualne zmiany cen Produktów obowiązują od momentu wprowadzenia ich na stronę Serwisu i nie naruszają już zawartych Umów. Przeprowadzane przez Sprzedawcę promocje nie podlegają łączeniu, chyba że regulamin danej promocji stanowi inaczej. Szczegółowe informacje zawarte są każdorazowo w warunkach lub regulaminie danej promocji.

§5 Zasady współpracy oraz składania zamówień w Serwisie

  1. Klient może korzystać z Serwisu 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Zamówienia składane w soboty, niedziele lub święta są rozpatrywane następnego Dnia roboczego. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość czasowego wyłączenia Serwisu z przyczyn technicznych.

  2. Sprzedawca korzysta z usług zewnętrznych operatorów płatności do oferowania płatności on- line.

  3. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Produkty: za pobraniem u kuriera

    przelewem bankowym – płatne bezpośrednio na konto Sprzedawcy, po wcześniejszym skontaktowaniu się w sprawie ze Sprzedawcą. W przypadku płatności przelewem bankowym produkt zostanie wysłany po otrzymaniu i zaksięgowaniu przelewu na rachunku bankowym Sprzedawcy

    przelewem elektronicznym – za pośrednictwem: PayNow. W celu dokonania płatności

    Klient zostanie przeniesiony na stronę serwisu na zasadach wskazanych przez ten serwis

  4. Klient ma obowiązek dokonać płatności niezwłocznie po złożeniu zamówienia, o ile nic innego

    nie wynika z Oferty lub wybranego przez Klienta sposobu płatności.

  5. W celu Zakupu Produktów przez Serwis należy:

    wybrać Produkt/-y, które chce się kupić, spośród opcji dostępnych na stronie, poprzez kliknięcie przycisku „dodaj do koszyka” lub przycisku analogicznego;
    po wybraniu Produktów należy wskazać wymagane informacje (np. dane Klienta, sposób płatności, sposób dostawy);

    zapoznać się z informacją o łącznej cenie za wybrane Produkty, w tym za dostawę oraz o innych dodatkowych kosztach, wynikających ze złożonego zamówienia;
    zaakceptować Regulamin i zamówienie, a także dokonać płatności za zamówienie zgodnie z wybranym sposobem płatności. Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca prześle na podanego e-maila potwierdzenie złożenia zamówienia.

  6. Po zawarciu Umowy, Sprzedawca przesyła Klientowi także jej warunki, o ile nie zostały przekazane przed zawarciem Umowy.

  7. Sprzedawca ma prawo anulować zamówienie w przypadku wypełnienie przez Klienta formularza zamówienia w sposób uniemożliwiający jego prawidłową realizację pomimo wezwania Klienta do uzupełnienia/poprawienia danych pod rygorem anulowania zamówienia lub niedokonania płatności przez Klienta w terminie 1 dnia roboczego od momentu złożenia.

  8. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zamówienia lub jego anulowania w przypadku, gdy zostało ono złożone przy użyciu: oprogramowania, robota, crawlera, spidera

lub dowolnego systemu zautomatyzowanego bądź zachowania skryptowego lub dowolnych usług podmiotów trzecich wykorzystanych w celu złożenia zamówienia w imieniu użytkownika.

§6 Produkt fizyczny - realizacja zamówienia

  1. Jeśli jeden lub więcej artykułów nie jest już dostępny, Klient zostanie poinformowany drogą elektroniczną, że umowa kupna artykułów wymienionych w wiadomości mailowej nie mogła zostać zawarta.

  2. Produkt zamówiony przez Klienta wysłany zostanie po opłaceniu przez Klienta pełnej ceny wraz z kosztami dostawy.

  3. Zamówienia realizowane są na terenie całej Polski. W przypadku podania terminu dostawy w dniach roboczych należy rozumieć pod tym pojęciem wszystkie dni od poniedziałku do piątku włącznie, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.

  4. Zamówienie realizowane jest poza granice Polski, o ile w sposobach dostawy możliwy jest wybór wysyłki do danego kraju.

  5. Zamówiony Towar zostanie wysłany najpóźniej w terminie 14tu dni, o ile nic innego nie wynika z Oferty.

§7 Warunki techniczne

  1. Klient może korzystać z Serwisu internetowego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i Regulaminem.

  2. Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia.

  3. W celu skorzystania z Serwisu lub złożenia zamówienia, konieczne jest posiadanie przez Klienta:

    aktualnej wersji przeglądarki internetowej wspieranej przez producenta z dostępem do Internetu (np. Opera, Mozilla Firefox, Google Chrome);
    aktywnego konta poczty elektronicznej.

  4. W przypadku gdy do skorzystania z Serwisu lub Produktów konieczne będzie spełnienie dodatkowych wymagań technicznych, Klient zostanie o tym poinformowany przed skorzystaniem z Serwisu lub przed złożeniem zamówienia na Produkt.

§8 Reklamacja

  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność artykułu z umową sprzedaży na zasadach określonych w art. 43a i następnych Ustawy o prawach konsumenta.

  2. Niniejszy rozdział określa zasady odpowiedzialności za zgodność świadczenia z Umową zobowiązującą do przeniesienie własności Towaru na Konsumenta oraz Przedsiębiorcę na prawach konsumenta w zakresie umów zawartych od dnia 1 stycznia 2023 r.

  3. Do umów zobowiązujących do przeniesienia własności towaru, w tym w szczególności umów sprzedaży, umów dostawy oraz umów o dzieło będącej towarem, nie stosuje się przepisów działu XI księgi trzeciej II tytułu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny, a jedynie ustawę o prawach konsumenta. Szczegółowe informacje dot. ww. zasad znajdują się w ustawie o prawach konsumenta, a niniejszy Regulamin nie ma na celu ich ograniczenia lub zmiany.

  4. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Klient może żądać jego naprawy lub wymiany lub w przypadkach określonych w ustawie o prawach konsumenta – również odstąpienia od umowy.

  5. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać

naprawy, gdy Klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli zarówno naprawa, jak i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

  1. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

    Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową lub nie doprowadził Towaru do zgodności z umową
    brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;

    brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy;
    z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.

  2. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli niezgodność Towaru z umową jest nieistotna.

  3. W przypadku odstąpienia od umowy Klient niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego

    koszt. Sprzedawca zwraca Klientowi Cenę wraz z kosztami wysyłki zwrotnej niezwłocznie, ale

    nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.

  4. Klient może złożyć reklamację dotyczącą niezgodności Towaru z umową wysyłając ją na adres

    Sprzedawcy wskazany w Regulaminie (adres korespondencyjny lub e-mailowy). Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Klienta, przedmiot reklamacji oraz żądania związane z reklamacją.

  5. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji uniemożliwiającej jej rozpatrzenie, Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania. Klient może złożyć reklamację z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.

  6. Wszelkie reklamacje rozwiązywane są niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji. Składający reklamację otrzymuje odpowiedź w formie wiadomości poczty elektronicznej wysłanej na adres e-mail, z którego została wysłana reklamacja.

  7. Ewentualne braki w zgłoszeniu reklamacyjnym zostaną Klientowi zgłoszone niezwłocznie wraz z zawiadomieniem przesłana zostanie informacja, w jaki sposób należy uzupełnić braki w zgłoszeniu reklamacyjnym.

  8. Postanowień niniejszego rozdziału nie stosuje się do Towaru, który służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej.

  9. Postanowienia niniejszego Rozdziału dotyczące Konsumenta stosuje się odpowiednio także dla umów zawartych przez Przedsiębiorcę Indywidualnego.

§9 Odstąpienie od umowy

  1. Niniejszy rozdział określa zasady odstąpienia od umowy przez Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.

  2. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą działającym na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni z zastrzeżeniem postanowień poniżej. W celu skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy, Klient powinien poinformować Sprzedawcę o tym w drodze jednoznacznego oświadczenia, wysyłając np. e-mail lub pismo na adres wskazany w Regulaminie. Wzór formularza odstąpienia od umowy znajduje się w załączniku nr 1 do Regulaminu.

  3. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku niektórych umów, o czym Klient zostanie poinformowany przed złożeniem Zamówienia.

4. Klient, o którym mowa w ust. 2 ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu w związku z korzystaniem z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Produktu.

§10 Zwroty – skutki odstąpienia od umowy

  1. W przypadku odstąpienia przez Klienta od umowy Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu czternastu dni od dnia otrzymania powiadomienia o odstąpieniu od umowy, zwrócić Klientowi wszystkie otrzymane od Klienta płatności, włącznie z kosztami dostawy (z wyjątkiem kosztów dodatkowych, które ewentualnie wynikną w związku z wyborem przez Klienta innego sposobu dostawy niż najtańszy zwykły oferowany przez Sprzedawcę sposób dostawy).

  2. Do zwrotu płatności stosuje się ten sam środek płatności, którym posłużył się Klient podczas pierwotnej transakcji, chyba że jednoznacznie zostanie uzgodniony z Klientem inny środek płatności.

  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy dokonania zwrotu płatności otrzymanej od Klienta do chwili otrzymania zwrotu produktu lub do chwili, gdy Klient przedstawi dowód, że produkt został wysłany, w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej.

  4. Klient ma obowiązek odesłać Sprzedawcy lub przekazać produkt niezwłocznie, jednak nie później niż czternaście dni od dnia, w którym poinformował o odstąpieniu od umowy. Termin uważa się za dochowany, jeśli produkt zostanie wysłany przed upływem czternastu dni.

  5. Sprzedawca zwraca Klientowi koszt dostarczenia Produktu do wysokości najtańszego zwykłego sposobu dostawy oferowanego w Sklepie. Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu różnicy w kosztach dostawy.

  6. Sprzedawca nie ponosi kosztów przesyłki zwrotnej w przypadku odstąpienia od umowy w termini 14 dni.

§11 Panel użytkownika

  1. Sprzedawca może utworzyć Klientowi Konto Użytkownika, tj. indywidualny panel uruchomiony na rzecz Klienta przez Sprzedawcę w celu korzystania z Produktów Sprzedawcy po dokonaniu przez Klienta rejestracji i zawarciu nieodpłatnej umowy na utworzenie i prowadzenie Konta Użytkownika, dalej jako Konto. Umowa na utworzenie i prowadzenie Konta Użytkownika jest zawarta na czas nieokreślony.

  2. Klient może utworzyć Konto Użytkownika po dokonaniu rejestracji w Serwisie, dalej jako Konto. Umowa na utworzenie i prowadzenie Konta Użytkownika jest zawarta na czas nieokreślony.

  3. Klient nie może posiadać kilku Kont Użytkownika lub udostępniać Konta Użytkownika osobom trzecim.

  4. Sprzedawca przesyła na wskazany przez Klienta adres e-mailowy informacje dotyczące Konta Użytkownika. Klient ustanawia indywidualne hasło do Konta. Klient ma obowiązek ustanowić indywidualne hasło również w przypadku, gdy na potrzeby rejestracji Konta Użytkownika hasło generowane jest automatycznie przez system. Po rejestracji Konta, Klient powinien niezwłocznie ustanowić nowe hasło.

  5. Klient może zgłosić żądanie usunięcia Konta Użytkownika Sprzedawcy e-mailowo lub w inny sposób przyjęty do komunikacji ze Sprzedawcą z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia bez podania przyczyny.

  6. Usunięcie Konta Użytkownika może wiązać się z utratą dostępu do Produktów udostępnionych w ramach Konta Użytkownika.

  7. Sprzedawca może wypowiedzieć umowę na utworzenie i prowadzenie Konta Użytkownika: z ważnych przyczyn z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia (dotyczy

Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta). Pod pojęciem ważnej przyczyny należy rozumieć w szczególności naruszenie przez Klienta postanowień Regulaminu lub przepisów prawnych, a także podejmowanie przez Klienta działań sprzecznych z dobrymi obyczajami;

bez podania przyczyny w trybie natychmiastowym (dotyczy Klienta, który nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta).

§12 Wizerunek

  1. Klient jest świadomy, że jego wizerunek udostępniany przez niego w ramach współpracy ze Sprzedawcą, może być przetwarzany przez Sprzedawcę, w tym utrwalany i rozpowszechniany do celów edukacyjnych, archiwizacyjnych oraz do celów związanych z realizacją Umowy.

  2. Poprzez włączenie kamery podczas transmisji on-line (webinarów/spotkań on-line) lub poprzez udostępnienie swojego wizerunku Sprzedawcy w inny sposób, Klient wyraża zgodę na utrwalanie, wykorzystywanie i rozpowszechnianie przez Sprzedawcę jego wizerunku w postaci zdjęć/nagrań z przebiegu transmisji on-line/przebiegu współpracy do celów wskazanych w ust. 1.

  3. Przetwarzanie wizerunku Klienta do celów marketingowych i promocyjnych wymaga odrębnej zgody.

  4. Wizerunek, o którym mowa powyżej, może być użyty do różnego rodzaju form elektronicznego przetwarzania, kadrowania i kompozycji, a także zestawiony z wizerunkami innych osób uczestniczących w transmisji on-line, natomiast nagranie filmowe i dźwiękowe z jego udziałem może być cięte, montowane, modyfikowane, dodawane do innych materiałów powstających w ramach działalności Sprzedawcy. Zgoda obejmuje wszelkie formy publikacji.

  5. Klient nie może utrwalać, wykorzystywać i rozpowszechniać wizerunku innych uczestników/osób prowadzących bez uprzedniej zgody ww. osób.

§13 Prawa autorskie i licencje

  1. Wszelkie materiały udostępniane przez Sprzedawcę, w tym Produkty, zdjęcia, teksty, grafiki, multimedia oraz znaki towarowe są utworem w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, podlegającym ochronie prawnej.

  2. Prawami autorskimi do ww. materiałów dysponuje Sprzedawca bądź inny podmiot, od którego Sprzedawca uzyskał odpowiednią licencję. Materiały mogą być też wykorzystywane przez Sprzedawcę w oparciu o inną podstawę prawną.

  3. Wszelkie materiały udostępniane przez Sprzedawcę mogą być wykorzystywane wyłącznie przez Klienta na własny użytek, o ile nic innego nie wynika z Oferty. Nieuprawnione jest dalsze rozpowszechnianie, udostępnianie, zgrywanie i pobieranie w jakikolwiek sposób materiałów poza zakresem dozwolonego użytku.

  4. Sprzedawca udziela Klientowi niewyłącznej licencji, bez prawa do udzielania sublicencji oraz bez ograniczeń terytorialnych. Ograniczenia czasowe wynikają z Oferty lub z niniejszego Regulaminu. Wynagrodzenie z tytułu udzielenia licencji zostało uwzględnione w cenie.

  5. Klient ma prawo do korzystania z materiałów na następujących polach eksploatacji: utrwalania i zwielokrotniania utworu - wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową na własny użytek
    obrotu oryginałem Produktu fizycznego - wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału,
    rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony w pkt b - publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w

miejscu i w czasie przez siebie wybranym.

  1. W przypadku naruszenia zakazu, o którym mowa w niniejszym paragrafie, w tym naruszenia praw autorskich, Sprzedawca ma prawo domagać się od Klienta odszkodowania i zadośćuczynienia. Klient w ww. zakresie może ponosić odpowiedzialność cywilną lub karną.

  2. Sprzedawca ma prawo do dokonania okresowej aktualizacji Produktów.

  3. Do niniejszego Regulaminu zastosowanie mają przepisy RP.

§14 Ograniczenia dotyczące treści – nielegalne treści oraz treści niezgodne z Regulaminem, zgłaszanie nielegalnych treści, punkt kontaktowy.

  1. Klient zobowiązany jest do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z prawem i etyką, z poszanowaniem dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Właściciela i innych osób.

  2. Zabronione jest umieszczanie treści niezgodnych z prawem.

  3. Treści nie mogą promować, aprobować ani przedstawiać (w tym poprzez linki do innych stron

    internetowych) popełniania przestępstw określonych w Dyrektywie 2017/541 (dalej jako: "Dyrektywa"), takich jak m.in.:

    Handel ludźmi, tj.:
    Werbowanie, transport, przekazywanie, przechowywanie lub przyjmowanie osób; Stosowanie groźby, przemocy, przymusu, uprowadzenia, oszustwa, podstępu; Nadużywanie uprawnień, wykorzystywanie sytuacji bezbronności;
    Wręczenie lub przyjmowanie płatności lub korzyści dla uzyskania zgody osoby sprawującej kontrolę nad inną osobą, w celu wyzysku.
    Przestępstwa związane z terroryzmem (pełny katalog przestępstw wymieniony w art. 3 ust. 1 Dyrektywy):
    Popełnione w celu zastraszenia ludności, bezprawnego zmuszenia rządu lub organizacji międzynarodowej do podjęcia lub zaniechania jakiegoś działania, lub destabilizacji lub zniszczenia podstawowych struktur politycznych, konstytucyjnych, gospodarczych lub społecznych danego państwa lub organizacji międzynarodowej.
    Przykładowe przestępstwa to:
    - Ataki na życie ludzkie mogące powodować śmierć.
    - Ataki na integralność fizyczną osoby.
    - Porwania lub branie zakładników.
    - Wytwarzanie, posiadanie, nabywanie, przewożenie, dostarczanie lub używanie materiałów wybuchowych lub broni (w tym chemicznej, biologicznej, radiologicznej lub jądrowej), badania nad taką bronią i rozwój broni.
    - Nielegalna ingerencja w systemy informatyczne, powodująca poważne szkody lub popełniona przeciwko systemowi informatycznemu o charakterze infrastruktury krytycznej.
    - Nielegalna ingerencja w dane komputerowe w systemie informatycznym o charakterze infrastruktury krytycznej.
    - Groźby popełnienia jednego z powyższych czynów.
    Rozpowszechnianie lub udostępnianie przekazów do publicznej wiadomości z zamiarem podżegania do popełnienia przestępstwa wymienionych w Dyrektywie, jeżeli takie działanie popiera popełnienie przestępstw terrorystycznych i stwarza niebezpieczeństwo ich popełnienia.
    Nakłanianie innych osób do popełnienia lub przyczynienia się do popełnienia przestępstw wymienionych w Dyrektywie.
    Dostarczanie lub gromadzenie funduszy, bezpośrednio lub pośrednio, z zamiarem ich

wykorzystania do popełnienia przestępstw terrorystycznych.

Sporządzanie lub korzystanie z fałszywych dokumentów urzędowych z zamiarem

popełnienia przestępstw wymienionych w Dyrektywie.

  1. Treści nie mogą zawierać informacji, które:

    Naruszają autorskie prawa osobiste lub majątkowe.
    Naruszają dobre obyczaje lub normy moralne, obrażają godność lub naruszają dobra osobiste innych osób, w tym prawo do wizerunku.
    Są wulgarne, obraźliwe, popierają radykalne postawy społeczne lub głoszą takie poglądy (w tym wszelkiego rodzaju dyskryminację rasową, etniczną, ze względu na płeć, wyznanie, propagowanie nienawiści itp.) oraz zawierają treści pornograficzne.
    Stanowią reklamę zakazaną przepisami ustawy z dnia 16.04.1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz ustawy z dnia 23.07.2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
    Są informacjami handlowymi wprowadzającymi w błąd.

  2. Właściciel przeciwdziała rozpowszechnianiu treści terrorystycznych zgodnie z Rozporządzeniem 2021/784 oraz nielegalnych treści zgodnie z DSA.

    Właściciel utworzył centralny punkt kontaktowy (zwany dalej: Punktem kontaktowym) przeznaczony do bezpośredniej komunikacji elektronicznej z Portalem dla organów państw członkowskich, Komisji oraz Rady Usług Cyfrowych zgodnie z wymogami DSA w formie formularza kontaktowego dostępnego na stronie: https://clare.pl/kontakt. Punkt kontaktowy obsługuje także nakazy podjęcia działań przeciwko nielegalnym treściom oraz nakazy udzielenia informacji.

    Punkt Kontaktowy został utworzony w celu spełnienia wymogów art. 11 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r., dotyczącego jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmieniającego dyrektywę 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) (DSA).

    Punkt Kontaktowy jest odpowiedzialny za obsługę nakazów związanych z działaniami przeciwko nielegalnym treściom zgodnie z art. 9 DSA oraz nakazów udzielenia informacji na podstawie art. 10 DSA, które są przekazywane do Właściciela przez odpowiednie organy sądowe i administracyjne.
    Użytkownicy mogą również korzystać z Punktu Kontaktowego do bezpośredniej i szybkiej komunikacji z Właścicielem.
    Punkt Kontaktowy obsługuje komunikację w języku polskim lub angielskim.
    Zgłoszenia dotyczące nielegalnych treści należy kierować do Właściciela wyłącznie za pomocą dedykowanego Punktu kontaktowego dostępnego w Serwisie. Zgłoszenie musi zawierać wszystkie wymagane informacje wskazane w formularzu (załącznik nr 3). Właściciel poinformuje zgłaszającego o otrzymaniu zgłoszenia oraz o sposobie jego rozpatrzenia za pośrednictwem poczty elektronicznej.
    Właściciel nie przegląda samodzielnie publikowanych treści.
    Skargi dotyczące działań Sprzedawcy związanych z treściami terrorystycznymi lub nielegalnymi należy składać zgodnie z procedurą opisaną w Regulaminie.

  3. Właściciel zawiesza świadczenie usług na rozsądny okres po uprzednim ostrzeżeniu w przypadku odbiorców usługi, którzy często przekazują ewidentnie nielegalne treści. Ponadto, Sprzedawca zawiesza na rozsądny okres, po wcześniejszym ostrzeżeniu, rozpatrywanie zgłoszeń dokonywanych za pośrednictwem mechanizmów zgłaszania i działania oraz skarg wnoszonych za pośrednictwem wewnętrznych systemów rozpatrywania skarg, o których mowa odpowiednio w art. 16 i 20 DSA, przez osoby lub podmioty często składające ewidentnie bezzasadne zgłoszenia lub skargi.

  4. Właściciel podejmuje decyzje o zawieszeniu usług po dokładnej ocenie każdego przypadku, terminowo i obiektywnie, z należytą starannością. Sprawdza, czy odbiorca usługi, osoba, podmiot lub skarżący dopuszcza się nadużycia, o którym mowa w pkt 6, uwzględniając

wszystkie dostępne istotne fakty i okoliczności. Okoliczności te obejmują co najmniej:

Liczbę ewidentnie nielegalnych treści lub bezzasadnych zgłoszeń lub skarg, które zostały przekazane, złożone lub wniesione w danym okresie.
Proporcję tych liczby w stosunku do całkowitej liczby przekazanych informacji lub zgłoszeń dokonanych w danym okresie.

Ciężar nadużycia, w tym charakter nielegalnych treści i ich konsekwencje.

Zamiar odbiorcy usługi, osoby, podmiotu lub skarżącego, jeśli można go ustalić. 8. W zakresie nieuregulowanym zastosowanie mają postanowienia zawarte w DSA.

§15 Postanowienia końcowe

  1. Podczas trwania siły wyższej, Strony umowy zwolnione będą od wszelkiej odpowiedzialności za jej niewykonanie lub nienależyte wykonanie, jeżeli tylko okoliczności zaistnienia siły wyższej będą stanowiły przeszkodę w wykonaniu umowy. Powyższe ma zastosowanie również w okresie bezpośrednio poprzedzającym lub następującym bezpośrednio po wystąpieniu siły wyższej, jeżeli tylko we wskazanym okresie oddziaływanie siły wyższej będzie stanowiło przeszkodę w wykonaniu umowy.

  2. Przez „siłę wyższą” należy rozumieć zdarzenie o charakterze nagłym lub naturalnym, niezależne od woli i działania Stron, którego nie można było przewidzieć i niemożliwe było jego zapobieżenie, w szczególności takie zdarzenia jak: powódź, wojna, akt terroru, wprowadzenie stanu wyjątkowego.

  3. W sytuacji, gdy Klient jest spoza kraju Sprzedawcy, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, wskazując informację o swoim miejscu zamieszkania/siedzibie, w tym celu, aby możliwe było rozliczenie podatku zgodnie z obowiązującymi go przepisami.

  4. W ramach korzystania z Produktów zabrania się działania w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich oraz dostarczania informacji o charakterze bezprawnym.

  5. Polubowne rozpatrywanie sporów i rozpatrywania reklamacji. Konsument ma możliwość zwrócenia się do:

    stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy;
    wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego, w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;

    powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów w celu uzyskania pomocy w sprawie umowy;
    lub ma prawo skorzystać z platformy ODR. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami http://ec.europa.eu/consumers/odr.

  6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian do Regulaminu z ważnych przyczyn, w tym w szczególności z powodu zmiany przepisów prawa w zakresie, w jakich zmiany te wymuszają na Sprzedawcy również zmiany treści niniejszego Regulaminu, w szczególności zmiany przepisów Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także na mocy obowiązujących decyzji UOKIK, PUODO lub orzeczeń sądowych w zakresie odpowiadającym wydanym decyzjom/orzeczeniom oraz w przypadku istotnej zmiany czynników biznesowych, o ile istnieje związek przyczynowo- skutkowy między ww. zmianą a zmianą kosztów świadczenia usług przez Sprzedawcę.

  7. Prawem właściwym jest prawo polskie z zastrzeżeniem ust. 9.

  8. Sądem właściwym jest sąd polski z zastrzeżeniem ust. 9.

  9. W przypadku Klienta będącego konsumentem, postanowienia Regulaminu nie pozbawiają

konsumenta ochrony przyznanej przez przepisy prawa państwa jego zwykłego pobytu, których

nie da się wyłączyć na podstawie umowy. W przypadku gdy przepisy, które obowiązują w państwie konsumenta są dla niego bardziej korzystne, a przepisów tych nie można wyłączyć w drodze umowy, to znajdą one zastosowanie w umowie zawartej między Klientem a Sprzedawcą.

  1. Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych uregulowane są w Polityce prywatności.

  2. Regulamin obowiązuje od dnia 2024-12-06.

§16 Pozostałe postanowienia dotyczące przedsiębiorców

  1. Postanowienia z niniejszego paragrafu mają zastosowanie do Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.

  2. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą a Przedsiębiorcą, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta jest sąd właściwy ze względu na siedzibę Powoda.

  3. Sprzedawca ma prawo wypowiedzieć Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta umowę w trybie natychmiastowym. W tym celu Sprzedawca przesyła Przedsiębiorcy na adres e-mailowy lub adres korespondencyjny oświadczenie w przedmiocie wypowiedzenia umowy. Przedsiębiorca zrzeka się jakichkolwiek roszczeń w tym zakresie.

  4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.

§1 Administracja danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych jest Anna Gajda, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Clare Anna Gajda, ul. Hugona Kołłątaja 6/3, 40-632 Katowice. Działalność gospodarcza jest wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 9542845135, REGON 523132633.

  2. Kontakt z osobą nadzorującą przetwarzanie danych osobowych w organizacji jest możliwy drogą elektroniczną pod adresem e-mail: bok@clare.pl, pisemnie na adres Administratora lub telefonicznie pod numerem telefonu 728-343-766.

  3. Niniejsza Polityka zawiera zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Serwisie Internetowym, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą.

  4. Dane osobowe przetwarzane są przez Administratora zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Oficjalny tekst Rozporządzenia RODO: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679.

  5. Uprawnienia Użytkownika nie są bezwzględne i nie przysługują w odniesieniu do wszystkich czynności przetwarzania danych osobowych.

§2 Definicje

  1. Administrator - Anna Gajda, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Clare Anna Gajda, ul. Hugona Kołłątaja 6/3, 40-632 Katowice. Działalność gospodarcza jest wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 9542845135, REGON 523132633.

  2. Dane osobowe - informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii.

  3. Polityka - niniejsza Polityka prywatności.

  4. RODO / Rozporządzenie RODO - rozporządzenie parlamentu Europejskiego i Rady (UE)

    2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

  5. Serwis - serwis internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem clare.pl.

  6. Użytkownik - każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej albo kilku

    usług czy funkcjonalności opisanych w Polityce.

§3 Bezpieczeństwo

1. Administrator wdrożył odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, które zapewniają bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych, a w szczególności jest odpowiedzialny i zapewnia, że zbierane przez niego dane są:

przetwarzane zgodnie z prawem;
zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami;

merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane; przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania oraz
przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.

§4 Cele i podstawy prawne przetwarzania danych

  1. Na podstawie artykuł 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia RODO (zgody) dane osobowe będą przetwarzane w celach:

    marketingu produktów i usług Administratora i partnerów Administratora,
    wysyłki Newslettera,
    moderowania treści w Serwisie,
    zapisywania danych w plikach cookie, jak również wykorzystywaniu plików cookie do prawidłowego funkcjonowania Serwisu,

    wydawania opinii o produkcie lub usłudze,
    udziału w webinarze lub szkoleniu online,
    kontaktu za pośrednictwem narzędzi porozumiewania się na odległość, w szczególności: telefonicznego, mailowego lub aplikacji.

  2. Na podstawie artykułu 6 ust 1 lit. b) Rozporządzenia RODO (wykonywania umowy) dane dobowe będą przetwarzane w celach:

    Wykonywania umowy sprzedaży lub umowy o świadczenia Usługi lub podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem wskazanej umowy lub
    po jej zawarciu, w szczególności: prawo do rękojmi, rozpatrzenia
    Reklamacji lub odstąpienia od umowy zawartej na odległość

  3. Na podstawie artykułu 6 ust 1 lit. c) Rozporządzenia RODO (obowiązek prawny ciążący na Administratorze) dane dobowe będą przetwarzane w celach:

    Wystawianie i przechowywanie faktur, rachunków lub spełnienia innych obowiązków wynikających z przepisów podatkowo-rachunkowych, (obowiązek archiwizacyjny dot. dokumentów księgowych).
    Tworzenie rejestrów i innej dokumentacji nakazanej przepisami RODO.

  4. Na podstawie artykułu 6 ust 1 lit. f) Rozporządzenia RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora) dane dobowe będą przetwarzane w celach:

    Prawidłowej realizacji umowy, będą przetwarzane przez czas realizacji umowy i uprawnień z niej wynikających np. prawo do reklamacji. Podanie danych jest dobrowolne, ale i niezbędne.
    Zabezpieczenia bezpieczeństwa Serwisu, zarządzania Serwisem oraz jego prawidłowego działania.

    Prowadzenia statystyk i analiz ruchu w Serwisie Internetowym. Marketingu bezpośredniego.
    Ustalenia roszczeń podnoszonych przez lub wobec Administratora. Kontaktu z Użytkownikiem.

    Obsługi Serwisu clare.pl.
    Obsługi konta w Facebook i wchodzenie w interakcję z Użytkownikami wskazanych portali.
    Dane mogą być przekazywane do następujących odbiorców lub kategorii odbiorców danych osobowych tj. firmom kurierskim, operatorom pocztowym, kancelariom prawnym, firmom księgowym, dostawcom i serwisantom usług IT.

§5 Profilowanie

  1. Rozporządzenie RODO nakłada na Administratora obowiązek informowania o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 Rozporządzenia RODO, oraz - przynajmniej w tych przypadkach - istotne informacje o zasadach ich podejmowania, a także o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla osoby, której dane dotyczą. Mając to na uwadze Administrator podaje w tym punkcie polityki prywatności informacje dotyczące możliwego profilowania.

  2. Administrator może korzystać w Serwisie z profilowania do celów marketingowych wykorzystując podane przez Użytkownika dane osobowe.

  3. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do tego, by nie podlegać decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołuje wobec tej osoby skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpływa.

§6 Okres przetwarzania Danych osobowych

  1. Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Co do zasady dane przetwarzane są przez czas świadczenia usługi, do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora.

  2. Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed roszczeniami, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub zanonimizowane.

§7 Prawa Użytkownika

1. Użytkownikowi w odniesieniu do swoich danych osobowych przysługują następujące prawa: dostęp do swoich danych osobowych,
sprostowania danych osobowych w dowolnym momencie,
usunięcia swoich danych osobowych w dowolnym momencie,

otrzymania kopii swoich danych,
ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,
przenoszenia danych osobowych,
cofnięcia zgody; wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej cofnięciem,
sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora w celach marketingowych, marketingu bezpośredniego oraz w celach innych niż marketingowe,
do wniesienia skargi do organu nadzorczego.

§8 Odbiorcy danych osobowych

  1. Administrator w celu prawidłowego prowadzenia Serwisu przekazuje dane osobowe Użytkownika innym podmiotom zewnętrznym, w szczególności: Firma hostingowa, firmy kurierskie, banki.

  2. Administrator zastrzega sobie prawo do ujawnienia danych osobowych w sytuacji, gdy będzie to wynikać z obowiązujących przepisów prawa, w tym obowiązek przekazania informacji do

właściwych organów administracyjnych lub organów ścigania.

§9 Przekazywanie danych osobowych poza EOG

1. Poziom ochrony Danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) różni się od tego zapewnianego przez prawo europejskie. Z tego powodu Administrator przekazuje Dane osobowe poza EOG tylko wtedy, gdy jest to konieczne, w szczególności, gdy korzysta z usług podmiotu międzynarodowego. Zawsze jednak zapewnia odpowiedni stopień ochrony, przede wszystkim poprzez:

współpracę z podmiotami przetwarzającymi Dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej dotycząca stwierdzenia zapewnienia odpowiedniego stopnia ochrony Danych osobowych; stosowanie wiążących reguł korporacyjnych zatwierdzonych przez międzynarodowe normy certyfikacyjne i właściwy organ nadzorczy;

stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską na podstawie art. 46 RODO.
Dane osobowe mogą być również przekazywane poza obszar EOG na podstawie zgody Użytkownika. Użytkownik jest wcześniej o tym zdarzeniu informowany.

§10 Bezpieczeństwo Danych osobowych

  1. Administrator na bieżąco prowadzi analizę ryzyka w celu zapewnienia, że Dane osobowe przetwarzane są przez niego w sposób bezpieczny. Poprzez swoje działanie zapewnia przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania.

  2. Administrator zobowiązany jest do podejmowania wszelkich dozwolonych przepisami prawa działań, by wszystkie operacje na Danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez uprawniony podmiot.

  3. Administrator obowiązany jest również do tego, aby inne podmioty współpracujące z Administratorem dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają Dane osobowe na zlecenie Administratora.

§11 Zmiany Polityki prywatności

  1. Polityka jest na bieżąco weryfikowana i aktualizowana.

  2. Aktualna wersja Polityki została przyjęta i obowiązuje od 2024-12-06.